Πώς μιλάμε στα παιδιά μας για τον ιό;

Για αρχή να μην προσπαθήσουμε να κρύψουμε από τα παιδιά μας τι συμβαίνει εφόσον βιώνουν και τα ίδια μια πρωτόγνωρη κατάσταση, με τα σχολείο κλειστά και άπλετο ελεύθερο χρόνο…

Ας μην υποτιμάμε τη νοημοσύνη τους, καθώς αν δεν τους μιλήσουμε εμείς, θα φροντίσουν να μάθουν από άλλε πηγές και ίσως «ρουφήξουν» και περισσότερη ανησυχία και πανικό, βλέποντας πως οι γονείς τους κρύβουν την αλήθεια!

Να τους εξηγήσουμε με απλά λόγια, αναλόγως την ηλικία τους, τι ακριβώς είναι αυτός ο ιός και ποιους ανθρώπους επηρεάζει κυρίως. Υπάρχουν και βιντεάκια επίσης ήδη στο διαδίκτυο που μπορούμε να τα παρακολουθήσουμε μαζί και απευθύνονται σε παιδιά.

Πως επηρεάζεται η ψυχολογία τους από τον «εγκλεισμό»;
Τα παιδιά προσαρμόζονται εύκολα σε καταστάσεις, για την ακρίβεια, πολύ πιο εύκολα από όλους μας. Από εμάς εξαρτάται όμως αν θα κάνουμε την κατάσταση πιο εύκολη ή δύσκολη, ανάλογα με τη δική μας στάση και αντιμετώπιση.

Μην ξεχνάμε πως τα παιδιά έχουν πολύ ευαίσθητες κεραίες και αντιλαμβάνονται αυτό που εμείς ίσως θέλουμε να κρύψουμε. Αν τους έχουμε μιλήσει και εξηγήσει, τότε δεν θα υπάρξουν σημάδια στην παιδική ψυχή. Αν όμως τα τρομάξουμε τότε θα βιώσουν και αυτά συνθήκες κρίσης που είναι πιθανό να τα επηρεάσουν.

Βέβαια, είναι θετικό το ότι είναι όλη η οικογένεια μαζί, καθώς υπάρχει στήριξη ανάμεσα στα μέλη της αλλά και συντροφικές στιγμές. Σημαντικό είναι λοιπόν να μην πανικοβαλλόμαστε αλλά να μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε την κατάσταση μαζί με τα παιδί μου. Ακόμα και αν το παιδί μας ή κάποιο άλλο άτομο έχει ήδη τον ιό, θα του φερθούμε όπως και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις που αρρωσταίνει, χωρίς να δραματοποιείτε την κατάσταση.

Τέλος, οι κανόνες θα πρέπει να ισχύουν ακόμα και για τις μέρες που τα σχολεία θα είναι κλειστά. Κανόνες που το παιδί θα ακολουθήσει, ώστε όταν όλη αυτή η κατάσταση αντιμετωπιστεί και γυρίσουμε στην καθημερινότητα, το παιδί να μην δυσκολευτεί να ενταχθεί παρουσιάζοντας άλλου είδους προβλήματα. Στους κανόνες αυτούς εντάσσουμε λίγο διάβασμα, δραστηριότητες άλλου τύπου, πχ. επιτραπέζια, να κάνετε χειροτεχνίες, ζωγραφική, καραόκε, να φτιάξετε βιντεοταινίες, να ασχοληθείτε με την φωτογραφία, κ.λπ.

Ένα πρόγραμμα είναι απαραίτητο, όπως και η χαλάρωση, διαφορετικά, ο «εγκλεισμός» αυτός θα είναι αρκετά βασανιστικός για όλους μέσα στο σπίτι.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Να προσέξουμε επίσης την διατροφή, γιατί εύκολα μπορούμε να κάνουμε όλοι ατασθαλίες μένοντας μέσα.

Η υπεύθυνη συμπεριφορά του γονέα είναι αυτή που θα βοηθήσει αλλά και θα μάθει στο παιδί, πως θα γίνει υπεύθυνο άτομο και ως ενήλικας!

 

Επιμέλεια: Σοφία Κακαβούλη

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Content is protected !!
Scroll to Top